Kademelere Göre
Antrenör Yetiştirme Kursları Ders Müfredatları
1. KADEME YARDIMCI ANTRENÖRLÜK KURSLARINDA
GÖSTERİLEN TEMEL EĞİTİM DERSLERİ ve DERS İÇERİKLERİ
(Toplam 12 Ders)
SPOR ANATOMİSİ (4 SAAT) |
A- Anatomiye Giriş (1 Saat)
|
B- Hareket Sistemi (3 Saat)
|
SPOR FİZYOLOJİSİ (4 SAAT) |
A- Enerji Sistemleri (2 Saat)
|
B- Egzersiz Sonrası Toparlanma (2 Saat)
|
GENEL ANTRENMAN BİLGİSİ (10 SAAT) |
A-Antrenman Kavramı ve İlkeleri (1 Saat)
|
B-Antrenmanda Temel Yüklenme İlkeleri (1 Saat)
|
C-Antrenman Planlaması İlkeleri (1 Saat)
|
D-Kuvvet Antrenmanı (1 Saat)
|
E-Dayanıklılık Antrenmanı (1 Saat)
|
F-Sürat Antrenmanı (1 Saat)
|
G-Hareket ve Koordinasyon (1 Saat)
|
H-Antrenman Planlaması ve Oluşturulmasında Bazı Temel İlkeler ve Örneklemeleri (1 Saat)
|
I-Antrenman Bilgisi İle İlgili Kaynaklar ve Tanıtımları (1 Saat)
|
J-Konuların Soru-Cevap Şeklinde Tekrarı ve Değerlendirmesi (1 Saat)
|
SPOR VE BESLENME (4 SAAT) |
A-Sporcu Beslenmesinin Önemi (2 Saat)
|
B- Enerji Sistemleri ,Enerji Kaynakları ve Gereksiniminin Saptanması (2 Saat)
|
SPOR PSİKOLOJİSİ (4 SAAT) |
A- Tanımlar (1 Saat)
|
B- Spor Psikolojisinin İşlevleri (1 Saat)
|
C- İletişim (2 Saat)
|
SPORDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON (2 SAAT) |
|
SPORCU SAĞLIĞI (4 SAAT) |
A- İlkyardım ve İlkeleri (2 Saat)
|
B-Spor Yaralanmalarında Temel Yaklaşım (2 Saat)
|
SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ (4 SAAT) |
A- Öğrenme Ve Öğretme İle İlgili Temel Kavramlar (30 dakika)
|
B- Öğrenme Kuramları ve Hareket Eğitimindeki Yeri (30 dakika)
|
C- OYUN VE SPOR EĞİTİMİNDEKİ YERİ (1 Saat)
|
D- ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI VE MODELLERİ (1 Saat)
|
E- GENEL ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ (1 Saat)
|
BECERİ ÖĞRENİMİ (4 SAAT) |
A- Tanımlar (Öğrenme, Beceri, Performans) (2 Saat)
|
B- Öğrenim Aşamaları (2 Saat)
|
PSİKOMOTOR GELİŞİM (6 SAAT) |
A- Gelişimle İlgili Temel Kavramlar (3 Saat)
|
B- Psikomotor Gelişim (2 Saat)
|
C- Oyun ve Gelişim (1 Saat)
|
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (2 SAAT) |
A-Ölçme Ve Değerlendirmenin Temel Kavramları (30 dakika)
|
B-Ölçme Aracının Özellikleri (30 dakika)
A)Geçerlilik B)Güvenirlilik C)Objektiflik D)Ayırt edicilik E)Kullanışlılık
|
C-Sporda Kullanılan Ölçme Araçlarının Fonksiyonu, Organizasyonu ve Planlanması (1 Saat)
|
YETENEK SEÇİMİ VE İLKELERİ (2 SAAT) |
A-Sporda Yetenek Seçimi Kavramı (30 dakika)
|
B-Yetenek Seçim İlkeleri (30 dakika)
|
C-Yetenek Seçiminde Kullanılan Metotlar (30 dakika)
|
D-Yetenek Seçimi Örneklemeleri (30 dakika)
a) Takım sporları b) Bireysel Sporlar
|
2. KADEME ANTRENÖRLÜK KURSLARINDA
GÖSTERİLEN TEMEL EĞİTİM DERSLERİ ve DERS İÇERİKLERİ
(Toplam 12 Ders)
SPOR ANATOMİSİ (6 SAAT) |
A- Gövde, Boyun ve Omurga Hareketlerinin Kassal Analizi (2 Saat)
|
B- Üyeler Hareketlerinin Kassal Analizi (4 Saat)
|
SPOR FİZYOLOJİSİ (8 SAAT) |
A- Kas Sistemleri ( 2 Saat)
|
B- Sinir Sistemi ( 1 Saat)
a) Kas İğciği b) Golgi Tendon Organı
|
C- Solunum Sistemi (1.5 Saat)
|
D- Dolaşım Sistemi (1.5 Saat)
|
E- Endokrin Sistemi (1 Saat)
|
F-Çocuk ve Spor (1 Saat)
|
GENEL ANTRENMAN BİLGİSİ (14 SAAT) |
A- Antrenman İlkeleri ve Tanımı (2 Saat)
|
B- Antrenmanda Yüklenme ve Dinlenme İlişkisi (2 Saat)
|
C- Antrenman Planlaması ve Programlaması (2 Saat)
|
D- Kuvvet, Dayanıklılık ve Sürat Antrenmanlarının Üst Düzeye Uyarlanması ve İlkeleri (2 Saat)
|
E- Hareketlilik ve Koordinasyon Antrenmanı İlkeleri (2 Saat)
|
F- Bayanlarda Kuvvet Antrenmanı ve İlkeleri (2 Saat)
|
G- Teknik ve Taktik Antrenmanın Temel Uygulama İlkeleri (1 Saat)
|
H- Konuların Soru- Cevap Şeklinde Tekrarı ve Değerlendirilmesi (1 Saat)
|
SPOR VE BESLENME (4 SAAT) |
A- Sporcular İçin Temel Beslenme İlkeleri (2 Saat)
|
B- Siklet Sporcularında Uygun Kilonun Sağlanması (2 Saat)
|
SPOR SOSYOLOJİSİ (4 SAAT) |
A- Sporun Toplumsal Gelişimi (1 Saat)
|
B- Spor ve Toplumsal Etkileşim Değerler ve Normlar ( 1 Saat)
|
C- Spor ve Toplumsallaşma Araçları (1 Saat)
|
D- Sporda Toplumsallaşmanın İşlevleri (1 Saat)
|
SPOR PSİKOLOJİSİ (6 Saat) |
A- Bir Önceki Kademede Yer Alan Konuların Kısa Tekrarı (1 Saat)
|
B- Kişilik ve Spor (1 Saat)
a) Tanımlar b) Sporcu Seçiminde Kişilik Boyutu
|
C- Uyarılmışlık Düzeyi (2 Saat)
a) Tanımlar b) Kuramlar
|
D- Zihinsel Antrenman (2 Saat)
a) Bellek Sistemleri
b) Dikkat
|
SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ (4 SAAT) |
A- Birinci Kademe Konuların Tekrarı (1 Saat)
a) Komut (Askeri, Direkt Yöntemi) b) Alıştırma (İstasyon, Sportif Sunu) Yöntemi c) Eşli Çalışma (Binary) Yöntemi d) Bireysel Kontrol (Kendini Değerlendirme) Yöntemi
|
B- Spor Eğitiminde Kullanılan Yöntemler (1 Saat)
|
C- Sporda Öğretim Başarısını Arttırıcı Öğeler (1 Saat)
|
D- Uygulama Örnekleri (1 Saat)
|
BECERİ ÖĞRENİMİ (4 Saat) |
A- Tanımlar ve Genel Tekrar (1 Saat)
|
B- Geri Bildirim (1 Saat)
|
C- Alıştırmaların Zamanlaması (1 Saat) |
D- Becerilerin Transferi (1 Saat) |
PSİKOMOTOR GELİŞİM (8 SAAT) |
A- Psikomotor Gelişim Dönemleri (2 Saat)
|
B- Çocuğun Yetenekleri (6 Saat)
a) Fiziksel Yetenekler
b) Algısal Yetenekler
c) Benlik Kavramı
|
SPORDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON (2 SAAT) |
A- Yönetim Bilimlerinin Tanımlanması, Tarihsel Gelişimi İle İlgili Genel Bir Bilgilendirme İle Spor
Yönetiminin Dünyadaki ve Türkiye’ Deki Konumunun Özet Olarak Açıklanması (1 Saat)
|
B- Milli Eğitim, Silahlı Kuvvetler ve Bunlar Gibi Kamu ve Özel Kurum ve Kuruluşlarda Sporun
Yapısının Tanıtılması (1 Saat)
|
SPORDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (2 SAAT) |
A- Birinci Kademe Konularının Tekrarı (1 Saat)
|
B- Değerlendirme ve Değerlendirme Türleri (1 Saat)
|
SPORCU SAĞLIĞI (4 SAAT) |
A- Bölgelere Göre Spor Yaralanmaları (2 Saat)
|
B- Çocuklarda Görülen Spor Yaralanmaları (1 Saat)
|
C- Doping (1 Saat)
|
3. KADEME KIDEMLİ ANTRENÖRLÜK KURSLARINDA
GÖSTERİLEN TEMEL EĞİTİM DERSLERİ ve DERS İÇERİKLERİ
(Toplam 11 Ders)
SPOR ANATOMİSİ (6 SAAT) |
A-Temel Hareketlerin Kinesiyolojik Analizi (4 Saat)
|
B-Spora Özel Hareketlerin Kinesiyolojik Analizi (2 Saat) |
SPOR FİZYOLOJİSİ (6 SAAT) |
A-Dayanıklılık Antrenmanına Uyumlar (3 Saat)
|
B- Kuvvet ve Sürat Antrenmanlarına Uyumlar (3 Saat)
|
GENEL ANTRENMAN BİLGİSİ (16 SAAT) |
A-Antrenmanın Temel İlkeleri (2 Saat)
|
B-Yüklenme İlkeleri (2 Saat)
|
C-Antrenman Planı ve Programı (2 Saat)
a)Takım Sporlarında b) Bireysel Sporlarda
|
D-Yükseklik Antrenmanı ve İlkeleri (1 Saat) |
E-Sporda Antrenman ve Müsabakaya Ön Hazırlık İlkeleri (Isınma) (2 Saat)
|
F-Kuvvet Antrenmanı Metotları ve Örneklemeleri (Uygulama) (2 Saat)
|
G-Dayanıklılık Antrenmanı Metotları ve Örneklemeleri (Uygulama) (2 Saat)
|
H-Sürat Antrenman Metodları ve Örnekleri(Uygulama) (1Saat)
|
I-Konuların Soru- Cevap Şeklinde Tekrarı ve Değerlendirilmesi (2Saat)
|
SPOR VE BESLENME (4 SAAT) |
|
SPOR SOSYOLOJİSİ (4 Saat) |
A-Kısa Tekrar (1 Saat)
|
B-Kültür ve Spor Alt Kültürleri Mesleksel (Profesyonellik), Rekreatif (Amatör) (1 Saat)
|
C-Sporda Fairplay ve Olimpizim (1 Saat)
|
D-Sporda Şiddet (1 Saat)
|
SPOR PSİKOLOJİSİ (8 SAAT) |
A-Önceki Kademelerde Yer Alan Konuların Kısa Tekrarı (2 Saat)
|
B-Sporda Motivasyon(2 Saat)
a-Başarı Motivasyonu b-Bilişsel Motivasyon c-Durum Etkileşim Kuramları d-Adalet Kuramı
|
C-Algı Dikkat ve Konsantrasyon (2 Saat)
|
D-Müsabaka Stresi ve Başa Çıkma Yolları (2 Saat)
|
BECERİ ÖĞRENİMİ (4 SAAT) |
A)Geri Bildirim Tekrar
|
B)Alıştırma Çeşitleri ve Uygulama Biçimleri
|
C)Bireysel Farklılıklar ve Yetenekler
|
D)Beceri Öğrenimi Modelleri
|
E)Motor Program
|
SPORDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON (5 SAAT) |
A-)Yönetim İşlevlerinin Spor Alanındaki Örnekleri Özet Tekrarı
|
B-)GSGM Merkez ve Taşra Teşkilatının Mevzuatları İle Birlikte İncelenmesi
|
C-)GSGM İle Milli Eğitim, Türk Silahlı Kuvvetleri, Belediyeler, Kamu ve Özel Kurum-Kuruluşları ile
İlişkilerinin Tartışılması
|
D-)Antrenörlerin Mesleki Örgütlenmesinin Tartışılması
|
E-)Antrenörlük Mesleği İle İlgili Mevzuatların(Federasyonlar, Ceza Kurulları, Kulüpler, Sicil /
Lisans, vb) tartışılması
|
F-) Müsabaka Organizasyonu (Fikstür Sistemleri ve Branşlara Yönelik Müsabaka Talimatları)
Hakkında Bilgi Verilmesi
|
G-) Liderlik İle ilgili Teorilerin ve Yaklaşımların Spor Ortamında İncelenmesi
|
H-) Liderlik Hakkında Teorilerin Güncel Spor Olayları İle Tartışılması
|
I-) Antrenörlük Yaklaşımında Gruplaşma, Grup İçi ilişkiler ve Takım Kimyasının Oluşturulmasındaki
Süreçler |
SPORCU SAĞLIĞI (2 SAAT) |
|
BİYOMEKANİK (4 SAAT) |
A-Biyomekanik Nedir? (2 Saat)
a-Kütle b-Zaman c-Yer Değişimi d-Hız e-İvme f-Kuvvet
|
B-Katı Cisim Mekaniği (2 Saat)
|
SPORDA GENEL TEKNİK TAKTİK ÖĞRETİM İLKELERİ (4 SAAT) |
A- Sportif Tekniğin Tanımı ve Safhaları (2 saat)
a- Tekniğin Öğrenim Safhaları b- Tekniğin Öğretim Yöntemleri
c-Teknik Eğitim Örneklemeleri
|
B- Sportif Taktik Tanımı ve İlkeleri
|
4. KADEME BAŞ ANTRENÖRLÜK KURSLARINDA
GÖSTERİLEN TEMEL EĞİTİM DERSLERİ ve DERS İÇERİKLERİ
(Toplam 5 Zorunlu- 4 Seçmeli Ders)
SPOR FİZYOLOJİSİ (20 SAAT) |
A-Branşa Özgü Spor Fizyolojisi (10 Saat)
|
B-Performansın Değerlendirilmesi (5 Saat)
|
C-Değişik Ortam Koşullarında Egzersiz (3 Saat)
|
D-Kadın ve Spor (1 Saat)
|
E-Özel Konula (1 Saat)
|
GENEL ANTRENMAN BİLGİSİ (20 SAAT) |
A-Antrenman Bilimindeki Yeni Yaklaşımlar (2 Saat)
|
B-Üst Düzey Antrenman Planlaması ve Programlaması (Takım-Ferdi) (4 Saat)
|
C-Kuvvet, Dayanıklılık, Sürat, Hareketlilik ve Koordinasyon Çalışmalarının Antrenman
Programlarındaki Yeri ve Örneklemeleri (2 Saat)
|
D-Üst Düzey Kuvvet Antrenmanları (4 Saat)
|
E-Üst Düzey Dayanıklılık ve Sürat Antrenman Metotları ve Uygulamaları(2 Saat)
|
F-Bayanlarda Kondisyon Antrenmanlarının Temel İlkeleri (2 Saat)
|
G-Antrenman ve Müsabakalarda Genel Güç Kontrolü (Testler) (2 Saat)
|
H- Konuların Soru-Cevap Şeklinde Tekrarı ve Değerlendirilmesi (2 Saat) |
SPOR PSİKOLOJİSİ (10 SAAT) |
A- Önceki Kademelerde Yer Alan Konuların Kısa Tekrarı (1 Saat)
|
B- Grup Dinamiği (2 Saat)
|
C- Beceri Öğreniminde Zihinsel Antrenman (2 Saat)
|
D- Müsabaka Kaygısı ve Başa Çıkma (2 Saat)
|
E- Sporda Saldırganlık (3 Saat)
|
BECERİ ÖĞRENİMİ (2 SAAT) |
A-Geri Bildirim, Alıştırmalar (Tekrar) (1 Saat)
|
B-Motor Kontrol Programları (1 Saat)
|
SPORDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON (5 SAAT) |
A-Müsabaka Organizasyonu Konusunda Ulusal ve Uluslararası Branşlara Yönelik sistemlerin ve Mevzuatın Tartışılması (1 Saat)
|
B-Sporda liderlik İle İlgili Teoriler, Yaklaşımlar ve Grup Dinamiklerinin Güncel Örneklerle Tartışılması (1 Saat)
|
C-Antrenörlükte Kişilik ve Farklı Yetişme Ortamlarından Dolayı Ortaya Çıkan Bireysel Farklılıkların Yönetsel Açıdan Tartışılması (1 Saat)
|
D-Halkla İlişkilerin Amaç, Kapsam ve Teknikleri Açısından İncelenmesi (1 Saat)
|
E-Spor Pazarlamasının Tanımı, Kapsamı ve Spor Ürününün, Özelliklerinin İncelenmesi (1 Saat)
|
F-Sporda Sponsorluğun Kapsam ve Mevzuat Açısından İncelenmesi
|
BİYOMEKANİK (10 SAAT SEÇMELİ) |
A- Katı Cismin Denge Durumu (3 Saat)
|
B- Katı Cismin Doğrusal Hareketleri (3 Saat)
|
C- Katı İsmin Açısal Hareketi (4 Saat)
|
YETENEK SEÇİMİ VE İLKELERİ (10 SAAT SEÇMELİ) |
A-Sporda Yetenek Kavramı ve Temel İlkeleri
|
B-Yetenek Seçimi
|
C- Yetenek Araştırması ve Seçimi İçin Ön Şartlar
|
D-Sportif Oyunlarda Yetenek Seçimi ve Temel İlkeleri
|
E-Bireysel Oyunlarda Yetenek Seçimi ve Temel İlkeleri
|
F-Yetenek Seçimi Sonrası Eğitim Basamaklaması
|
G- Sporda Yetenek Seçimi Sonrası Eğitim Süreci
|
H- Ülkemizde ve Diğer Ülkelerde Spora Yönlendirme, Yetenek Belirleme Modellerinin Karşılaştırılması
|
|
SPORDA GENEL TEKNİK TAKTİK ÖĞRETİM İLKELERİ (10 SAAT SEÇMELİ) |
A- Sportif Teknik (4Saat)
a- Tekniğin Eğitilebilme Özelliği b- Tekniğin Eğitiminin Safhaları
c-Tekniğin Özellikleri
|
d-Tekniğin Öğrenim Safhaları
e-Teknik Öğretim Yöntemleri
f- Basamaklı Teknik Eğitim için Bazı Örneklemeler
|
B-TeknikAntrenman(2 Saat)
a- Öğrenme Amaçları b- Temel İlkeler c- Teknik Antrenmanlarda Motorik Öğrenmenin Temel Prensipleri
|
C- Sportif Taktik(2 Saat)
a-Taktiğin Sınıflandırılması b-Taktik Uygulama Alıştırmaları c-Taktik Eğitim d-Taktik Eğitimin Safhaları e-Taktik Eğitiminin Aşamaları f- Dönemlere Göre Taktik Eğitim g-Taktik Eğitim İçin Metodik Uyarılar h- Bazı Taktik Öğretim Metotları
|
D- Taktik Antrenman (2 Saat)
a-Öğrenme Amaçları b-Temel İlkeler c-Sportif Müsabaka Organizasyonu ve Yöntemi d-Taktik Eğitimin Amaçları e-Sportif Taktiğin Unsurları
|
MÜSABAKA ANALİZLERİ VE İSTATİSTİK (10 SAAT SEÇMELİ) |
A- Temel İstatistiksel Kavramlar (1 Saat)
a- İstatistiğin Tanımı b- Verinin Tanımı ve Farklı Veri Türleri
|
B- İstatistik Yöntemleri (4 Saat)
a- Tanımlayıcı İstatistik
b- Hipotez Testleri
|
C- Spor Dalına Özgü Müsabaka Analizlerin İncelenmesi (5 Saat)
a- Takım Sporları 1- Oyun Analizi;
2- Müsabaka Sırasında Oyun Analizi
b- Bireysel Sporlar
c- Mücadele Sporları
|
MOTİVASYON TEKNİKLERİ VE HEDEF BELİRLEME (10 SAAT SEÇMELİ) |
A-Motivasyon Tanımları (1 Saat)
|
B- Motivasyon Kuramları (3 Saat)
|
C-Takım Sporlarında Motivasyon Teknikleri (1 Saat)
|
D- Bireysel Sporlarda Motivasyon Teknikleri (1 Saat)
|
E- Sporda Hedef Belirleme (4 Saat)
|
F- Hedef Belirleme İlkeleri
|
G- Hedef Belirleme Stratejileri
|
BESLENME VE ERGOJENİK YARDIM (10 SAAT SEÇMELİ) |
A- Müsabaka Sporcularında Beslenme İlke ve Uygulamaları (5 Saat)
|
B- Beslenme Kaynaklı Ergojenik Yardım (5 Saat)
|
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE İLKELERİ (10 SAAT SEÇMELİ) |
A- Antrenman Kavramı ve Genel İlkeleri
a- Temel Antrenman Dönemi b- Gelişim Antrenman Dönemi c- Üst Düzey Antrenman Dönemi Antrenmanın Amaçlarına Ulaşmak İçin Kullandığımız Alıştırmalar İkiye Ayrılır.
|
B-Antrenör ve Tanımı
|
C- Antrenörün Çalışma Yöntemleri
a- Müsabaka Öncesi
b- Müsabaka Esnasında c- Müsabaka Sonrası
|
D- Antrenör Tipleri
|
E- Antrenör Eğitimi
a-Genel Planlama b-Ön Şartlar c-Amaçlar,Teori ve Metotlar d-Uygulama e-Denetim f-Temel Çalıştırıcı Yetiştirme Kursları g-Antrenör Eğitim Kursları
|
F- Antrenör Eğitimi Programı
|
G- Antrenör Eğitiminin Kademeleri ve İlkeleri
1. Kademe 2. Kademe 3. Kademe 4. Kademe 5. Kademe
|
H- Antrenör Eğitim Kurslarında Yerine Getirilmesi Gereken Şartlar
|
I- Antrenör Eğitim Kurslarına katılacaklarda Aranan Şartlar
|
J-Antrenör Eğitim Programındaki Dersler ve İçerikleri
|
K- Avrupa Birliğinde Antrenör Eğitiminin Yapı Taslağı ve Örneği
a) Genel Bilgiler b) Uzmanlık Alanları
|
L- Diğer Ülkelerde Antrenör Yetiştirme Modelleri
Belçika -Danimarka-Fransa-Lüksemburg-Portekiz-İspanya-Slovenya-İtalya Yunanistan-Finlandiya
|
M- Genel Değerlendirme ve Yeni Gelişmeler Hakkında Bilgi Verme
|
SPORUN SOSYAL PSİKOLOJİSİ (10 SAAT SEÇMELİ) |
A-Grup Kavramı
B-Takım kavramı ve farkları C-Grup dinamikleri D-Grup bütünlüğü E-Grup bütünlüğüne etki eden etmenler F-Gruptan takım yaratmak G-Takım olmanın avantajları H-Takım olmada ve norm yaratmada ortaya çıkan sorunlar ve çözüm yolları I-Takımda liderlik J-Liderlik modelleri K-Etkili liderlik
|
5. KADEME TEKNİK DİREKTÖRLÜK KURSLARINDA
GÖSTERİLEN TEMEL EĞİTİM DERSLERİ ve DERS İÇERİKLERİ
(Toplam 2 Zorunlu – 4 seçmeli Ders)
SPOR PSİKOLOJİSİ (10 SAAT) |
A-Önceki Kademelerdeki Yer Alan Konuların Kısa Tekrarı (1 Saat)
|
B-Kendine Güven Stratejileri (1 Saat)
|
C-Müsabakaya Hazırlıkta Zihinsel Antrenman (4 Saat)
a-Modeller b-Uygulamalar
|
D-Sürantrenman ve Tükenmişlik (2 Saat)
|
E-Spor Sakatlıklarına Psikolojik Yaklaşımlar (2 Saat)
|
SPORDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON (5 SAAT) |
A-Halkla İlişkilerin Amaç ve Kapsam Boyutunda Tartışılması |
B-Alt-Üst İlişki Kurma; Vücut Lisanı, Hitabet; Sporcu, Aile, Taraftar vb. İle Diyalog; Medya İle
İlişkiler vb. İletişim Tekniklerinin Örneklerle Tartışılması |
C-Kriz Yönetiminin Amaç, Kapsam ve Mevzuat Açısından Tartışılması |
D-Sporda Sponsorluğun Amaç, Kapsam ve Mevzuat Açısından Tartışılması. |
E-Sponsorluk Paketi Hazırlama Tekniklerinin Tartışılması ve Uygulanması |
F-Sponsor Bulma, Kaynak Üretme,Reklam ve Promosyon Konularının Tartışılması |
G-Spor Yönetimi ve Organizasyonda Çağdaş Gelişmelerin İncelenmesi |
SPORDA PSİKOLOJİK YARDIM BECERİLERİ (10 SAAT SEÇMELİ) |
A- Sporda Uyarılmışlık Kavramı (1 Saat)
|
B- Sporda Uyarılmışlık Kuramları (2 Saat)
|
C-Müsabaka Kaygısı (2 Saat)
|
D-Müsabaka Stresi (2 Saat)
|
E-Gevşeme Çalışmaları (2 Saat)
|
F-Gevşeme Tekniklerinin Uygulama Alanları Zamanlaması ve Süreci (1 Saat) |
BİYOMEKANİK (10 SAAT SEÇMELİ) |
A- İnsan Vücudunun Katı Cisim Olarak Modellenmesi (2 Saat)
|
B- Sportif Hareketlerin Model Kullanılarak Kinematik ve Kinetik İncelenmesi (8 Saat) |
YETENEK SEÇİMİ VE İLKELERİ (10 SAAT) |
A- Sporda Yetenek Kavramı ve Temel İlkeleri (1 Saat)
|
B- Yetenek Seçimi (2 Saat)
|
C- Yetenek Araştırması ve Seçimi İçin Ön Şartlar (2 Saat)
|
D- Sportif Oyunlarda Yetenek Seçimi ve Temel İlkeleri (1 Saat)
|
E- Bireysel Oyunlarda Yetenek Seçimi ve Temel İlkeleri (1 Saat)
|
F-Yetenek Seçimi Sonrası Eğitim Basamaklaması (1 Saat)
|
G-Sporda Yetenek Seçimi Sonrası Eğitim Süreci (1 Saat)
|
H-Ülkemizde ve Diğer Ülkelerde Spora Yönlendirme, Yetenek Belirleme Modellerinin Karşılaştırılması
(1 Saat) |
BESLENME VE ERGOJENİK YARDIM (10 SAAT SEÇMELİ) |
A- Müsabaka Sporcularında Beslenme İlke ve Uygulamaları (5 Saat)
|
B- Beslenme Kaynaklı Ergonejik Yardım (5 Saat)
|
SPOR PAZARLAMASI (10 SAAT SEÇMELİ) |
A-Pazarlama ve Spor Pazarlamasının Tanımı, Temel İlkeleri ve Prensiplerinin İncelenmesi (1 Saat)
|
B-Spor Pazarlamasının Spor Endüstrisi İçerisindeki Gelişimin ve Yerinin Tartışılarak Ortaya Konması (1 Saat)
|
C-Spor Endüstrisi İçerisinde Yer Alan Kamu ve Özel Kuruluşlarda (Kulüpler,Spor Salonları,Spor
Merkezleri vb.) Finansal Kaynakların ve Bu Kaynakların Kullanımı Konularının Tartışılması (1 Saat)
|
D- Finans Yönetiminin Temel İlkelerinin İncelenmesi (1 Saat)
|
E-Spor Pazarlama Bileşenlerinin (Ürün,Kullanım Bedeli,Konum/Ulaşım, İletişim, Halkla İlişkiler
Personel ve Promosyon) İncelenmesi (1 Saat)
|
F-Sporda Sponsorluğu ve Vergi Uygulamalarını İlgilendiren Yasa ve Yönetmeliklerin İncelenmesi
(2 Saat)
|
G- Spor ve Medya İlişkilerinin Tanımlanarak Tartışılması (1 Saat)
|
H- Sporda ve Spor Endüstrisinde Etiksel Teoriler ve Bunların Spor Operasyonlarına Etkilerinin
İncelenmesi (1 Saat)
|
I- Sporda ve Spor Pazarlamasında Yaşanan Olaylara Etik Açısından Yaklaşımlarının Tartışılması
(1 Saat) |
SPORDA ZİHİNSEL ANTRENMAN TEKNİKLERİ (10 SAAT SEÇMELİ) |
A-Zihinsel Antrenman (1 Saat) |
B-Psikolojik Beceri Antrenmanı (1 Saat) |
C-Zihinsel Antrenmanın Avantajları (1 Saat) |
D-Zihinsel Antrenmanın Çeşitleri (4 Saat)
a-Beceri Öğreniminde Zihinsel Antrenman b-Müsabakaya Yönelik Zihinsel Antrenman
|
E-Zihinsel Antrenmanın İlkeleri (3 Saat) |